Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Oculus Rift bez blokady dla treści pornograficznych

Arkad | 20-05-2015 13:52 |

Oculus RiftKilka miesięcy temu nasz redakcyjny kolega Maciej poruszył bardzo ciekawy temat dotyczący wirtualnej rzeczywistości... Wbrew pozorom, wszelkiego rodzaju hełmy i okulary to wielka szansa nie tylko dla producentów gier i aplikacji naukowych, ale także pewnej branży związanej z rozrywką tylko dla dorosłych. Niektórzy obserwatorzy rynku prawdopodobnie od razu zauważyli wielkie możliwości technologii VR w segmencie pornografii, aczkolwiek ten temat jest cały czas przysłaniany przez inne zastosowania wirtualnej rzeczywistości. Może to i dobrze? Po wykupieniu firmy Oculus przez Facebooka wiele osób zaczęło zastanawiać się nad przyszłością konsumenckich urządzeń VR oraz ewentualnymi blokadami w ich wykorzystywaniu.

Oculus Rift ma być otwartą platformą gotową na obsługę różnych aplikacji.

Dostawca najpopularniejszej platformy społecznościowej jest kojarzony z dosyć restrykcyjnymi warunkami dotyczącymi treści dla dorosłych (przynajmniej teoretycznie), a więc pojawiły się pewne wątpliwości dotyczące dostępu do podobnych materiałów na nadchodzącym produkcie. Jeżeli marzycie o chwili zapomnienia z założonym hełmem Oculus Rift, to mamy dla Was bardzo dobre informacje - Palmer Luckey, czyli założyciel Oculus VR zdementował plotki na temat ewentualnej blokady treści dla dorosłych. Korporacje zajmujące się generowaniem pornografii (jakie ładne określenie!) będą mogły tworzyć własne oprogramowanie dla urządzeń Oculus, dzięki czemu użytkownicy wykorzystają technologię VR zgodnie z własnymi potrzebami.

Co jest jednak ważne, aplikacje z materiałami dla dorosłych nie trafią prawdopodobnie do oficjalnych źródeł dystrybucji, a więc klienci będą musieli na własną rękę zdobyć oprogramowanie z interesującymi funkcjami. To nie będzie jednak wielkim problemem... Premiera konsumenckiego wariantu Oculus Rift CV1 ma nastąpić w pierwszym kwartale 2016 roku - wszyscy chętni do zakupu nowego hełmu powinni zapoznać się z zalecanymi wymaganiami sprzętowymi dostępnymi pod tym linkiem:

Oculus Rift - Wymagania sprzętowe technologii VR

Źródło: IGN / Polygon

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 16

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.