Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD LiquidVR - Wirtualna rzeczywistość to nie tylko sprzęt

Arkad | 04-03-2015 10:06 |

AMDPod koniec lutego zaczęły do nas docierać wieści, jakoby AMD zainteresowało się technologią VR i chciało rozwinąć własny projekt. Rzeczywiście, firma dostarczająca akceleratory graficzne ma wiele wspólnego z projekcją obrazu i może uczynić wirtualną rzeczywistość lepszą niż mamy ją okazję obserwować w tym momencie. Na oficjalne wieści w tej sprawie nie trzeba było długo czekać. Podczas Game Developers Conference 2015 w San Francisco, producent karty graficznych Radeon ogłosił projekt o nazwie LiquidVR. Czy pod tajemniczą nazwą kryje się własny sprzęt dla technologii przyszłości? Nic bardziej mylnego. AMD chce powalczyć o swoją pozycję na rynku rozwiązań wirtualnej rzeczywistości przy pomocy oprogramowania, które ma pozwolić na opracowanie lepszych aplikacji i gier przy jednoczesnym wyeliminowaniu obecnych problemów.

LiquidVR to propozycja AMD dla dynamicznie rozwijającego się rynku rozwiązań VR.

Co jest ważne, rozwiązanie zaproponowane przez "czerwonych" ma cechować się uniwersalnością, a więc pomoże deweloperom w tworzeniu produktów dla wielu okularów i hełmów - przynajmniej teoretycznie. Nie jest zaskoczeniem, że AMD chce położyć nacisk na własne układy GPU i to właśnie za ich pomocą będą tworzone najlepsze efekty VR. Funkcja Direct-to-Display ma pozwolić na łączenie sprzętu wirtualnej rzeczywistości bezpośrednio z kartą graficzną, dzięki czemu przyszłe produkty nie będą musiały korzystać z systemu operacyjnego jako platformy zapewniającej dostęp do tej technologii.

Ograniczy to użycie zasobów, jak również poprawi stabilność. Pierwsza wersja SDK jest rozsyłana do partnerów AMD, natomiast firma podkreśla, że projekt jest na razie w fazie Alpha i jeszcze wiele może się zmienić. Na razie trudno o konkrety - rozwój oprogramowania VR wymaga czasu i sporego nakładu pracy specjalistów. Nie ma wątpliwości, że za jakiś czas na rynku sprzętu wirtualnej rzeczywistości będzie dochodziło do fascynujących pojedynków. Już w tym momencie można zauważyć kilka grup trzymających się razem...

Aktualizacja

AMD w odpowiedzi na pytania użytkowników rozwiewa pewne wątpliwości, które powstały wokół LiquidVR. Deweloperzy biorący udział w projekcie otrzymali już SDK - obecnie projekt jest w fazie Alpha i jest nadal rozwijany. Strategicznym partnerem AMD jest Oculus. Wszystkie układy GPU z architekturą Graphics Core Next obsługują funkcje LiquidVR, natomiast technologia wykorzystuje niektóre funkcje Mantle i współpracuje z DirectX.

Źródło: SlashGear / AMD

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 1

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.