World of Warcraft ze wsparciem DirectX 12 tylko dla AMD
Król gier z gatunku MMORPG jest tylko jeden, nawet jeśli nie cieszy się już taką popularnością jak w latach swojej młodości. Mowa oczywiście o World of Warcraft od Blizzarda, który od 2004 roku przyciąga do siebie miliony graczy z całego świata skłonnych co miesiąc płacić za możliwość grania. Jednak by starzy wyjadacze mieli co robić, a i nowy narybek mógł się skusić, co i rusz wydawane są kolejne dodatki. I chociaż rozszerzenie Battle for Azeroth jest już na horyzoncie, to dzisiaj skupimy się na łatce przygotowującej grę do jego premiery. Amerykanie tym razem ponownie skupili się na kwestiach graficznych, acz z największej zmiany - dodania obsługi DirectX 12 - korzystać w pełni mogą tylko posiadacze kart graficznych AMD Radeon.
Niestety, gracze również coś stracili - grę można odpalić już tylko w oknie lub trybie "borderless", pełnoprawny Fullscreen to już przeszłość.
Poważna luka odkryta we wszystkich grach Blizzarda
Wielu fanów gry World of Warcraft odlicza kolejne dni do 14 sierpnia, bowiem to właśnie wtedy premierę będzie miał nowy dodatek nazwany Battle for Azeroth. Tym jednak razem dużo ciekawsza okazuje się aktualizacja, mająca przygotować tytuł do nowej zawartości. I chociaż zmian jest sporo, to najważniejsze z nich zostały przegapione. Blizzard po raz kolejny majstrował nieco przy silniku graficznym swojego dziecka, w efekcie czego leciwy DirectX 9 odszedł wreszcie do lamusa, a jego miejsce zastąpił zdecydowanie nowszy DirectX 12. Sposób oraz stopień implementacji API nie jest jeszcze niestety znany, ale fajerwerków nie ma się co spodziewać - silnik gry ma więcej lat, niż część z naszych czytelników.
Blizzard porzuci wsparcie dla systemu Windows XP oraz Vista
Cieszyć się z obsługi DirectX 12 mogą tylko posiadacze kart graficznych AMD Radeon, bowiem użytkownicy rozwiązań NVIDII zgłaszają spadki wydajności względem DirectX 11 będącego nadal do wyboru w grze. A skoro mowa o nowościach to od teraz World of Warcraft oferuje również atrakcyjne wizualnie, pozbawione czarnych pasów przerywniki filmowe dla właścicieli monitorów typu 21:9. Dotyczy to jednak tylko dwóch ostatnich dodatków, starsza zawartość gry nie została dostosowana. Prócz tego zmieniono nieco kwestie domyślnych ustawień graficznych wybieranych suwakiem z wartości od 1 do 10. Kiedyś 8 oznaczała już maksymalne ustawienia, a 9 i 10 zwiększała zasięg widoczności. Teraz zaś wszystkie opcje stopniowo są zwiększane aż do 10. Niestety, gracze również coś stracili - grę można odpalić już tylko w oknie lub trybie "borderless", pełnoprawny Fullscreen to już przeszłość.
Powiązane publikacje
![Life is Strange: Double Exposure - długi materiał z wypowiedziami twórców i nowymi fragmentami rozgrywki](/files/Image/m165/43909.png)
Life is Strange: Double Exposure - długi materiał z wypowiedziami twórców i nowymi fragmentami rozgrywki
18![Obsidian nie obawia się zamknięcia przez Microsoft. Dyrektor generalny studia ma plany na bliższą i dalszą przyszłość](/files/Image/m165/43901.png)
Obsidian nie obawia się zamknięcia przez Microsoft. Dyrektor generalny studia ma plany na bliższą i dalszą przyszłość
15![Serwis EpicDB ujawnił niezapowiedziane gry wideo. Na pecety mogą zmierzać Rise of the Ronin, BioShock 4 i wiele innych](/files/Image/m165/43891.png)
Serwis EpicDB ujawnił niezapowiedziane gry wideo. Na pecety mogą zmierzać Rise of the Ronin, BioShock 4 i wiele innych
11![Dragon Age The Veilguard - prezentacja blisko 20-minutowego gameplaya z gry. Premiera w 2024 na PC, PS5 i Xbox Series](/files/Image/m165/43882.png)
Dragon Age The Veilguard - prezentacja blisko 20-minutowego gameplaya z gry. Premiera w 2024 na PC, PS5 i Xbox Series
61![Phil Spencer z Microsoftu tłumaczy się ze zwolnień w podległych mu studiach. Mówi o podejmowaniu trudnych decyzji](/files/Image/m165/43880.png)